Sogun’s Lament

Sogun’s Lament jest instancją na 50 lvl, która słynie ze swoich wymagań, m. in. accuracy na poziomie 115%. Postaram się przybliżyć Wam tą instancję.

Jak się przygotować?

Jeśli nie posiadacie 115% accuracy (120% dla wersji 4-osobowej) powinniście zaopatrzyć się w odpowiednie jedzenie, które zwiększy Wasze statystyki. Dlaczego? Otóż drugi oraz ostatni boss posiada bardzo dużo evasion i po postu możecie w niego nie trafiać ;)

Pierwsze dwa bossy – Gen i Ken

W tym momencie musicie podzielić swoje party na dwie części. W każdej z nich powinien znaleźć się tank oraz osoba posiadająca podwójne kd, np. Blade Dancer.

Ken

Ken

Podstawowe ataki
  1. Kręcenie młotem – dwa obroty (360°), daje kd.
  2. Uderzenie – AOE przed bossem (liniowe).
  3. Podwójne uderzenie młotem – dwa razy machnie przed sobą młotem (180°).
  4. Krzyk – AOE przed bossem (liniowe), które daje kd oraz knockback.
  5. Uderzenie złotym młotem – uderza w ziemię dwa razy (przed sobą).

Sekwencja ataków : 1/2 -> 3 -> 4 -> 5

Buff

W stałych odstępach boss będzie rzucał na siebie stackowalny buff, który będzie zwiększał jego atak i zmniejszał prędkość poruszania się graczy.

Po buffie boss zacznie rzucać złotem w graczy (daje spowolnienie). Po rzuceniu dwóch, boss wróci do swoich podstawowych ataków.

Gen

gen

Podstawowe ataki
  1. Kręcenie toporem – dwa obroty (360°), daje kd.
  2. Uderzenie – AOE przed bossem (liniowe).
  3. Kręcenie – podczas kręcenia boss nie otrzymuje obrażeń, a gdy skończy wykona przed sobą atak (liniowy) dający knockback. Jeśli zaatakujesz go podczas kręcenia, odbije atak i Cie zestunuje.
  4. Uderzenie toporem – dwa razy machnie przed sobą toporem (180°).
  5. Uderzanie – uderza wiele razy (przed sobą).

Sekwencja ataków : 1/2 -> 3 -> 4 -> 5

Buff

W stałych odstępach boss będzie rzucał na siebie stackowalny buff, który będzie zwiększał jego atak i zmniejszał prędkość poruszania się graczy. Twoja postać będzie wtedy wyglądać w ten sposób:

Ładnie, prawda? :P

Po buffie boss zacznie rzucać srebrem w graczy (daje spowolnienie). Po rzuceniu dwóch, boss wróci do swoich podstawowych ataków.

Dodatkowe informacje
  • Gdy każdy z bossów będzie miał 4 stacki buffa, staną się nieśmiertelne. Co za tym idzie nie uda się Wam ich zabić.
  • Aby usunąć buff musicie powalić bossa, ale uważajcie na atak bossa który wykona przy podnoszeniu się. Żadne inne cc (stun, daze) nie usunie buffa.
  • Najlepiej aby osoba posiadająca podwójne kd powaliła bossa gdy ten zbierze 3 stacki buffa, zanim zdobędzie czwarty.
  • Po kd boss wstanie i skoczy na drugą stronę, a następnie złapie i przyciągnie osobę mającą aggro. Boss powinien zostać zestunowany (ewentualnie możecie użyć daze) zaraz po tym jak przyciągnie do siebie tanka. Pamiętajcie o tym, aby nie używać kd, ponieważ znowu skoczy.
  • Starajcie się utrzymywać HP bossów na podobnym poziomie, w ten sposób zmienią miejsce w tym samym czasie.
  • Podczas walki nie możecie przechodzić przez „ścianę” znajdującą się na środku. Jeśli nie będziecie mieli jakiejś tarczy/uniku zostaniecie zabici na 1 hit.
  • Tylko osoby posiadające aggro zmieniają stronę wraz z bossem. Pozostałe 4 osoby w party pozostają w miejscu i atakują tego bossa, który przebywa po ich stronie.
  • Wszystkie ataki wypisane powyżej (1, 2, 3, 4, 5) można blokować.

Drugi boss – Charged Iruga

Charged Iruga

HP: 12,600,000

Drugi boss w Sogun’s Lament ma ponad 12 milionów życia i nie można go od tak zabić, ponieważ posiada bardzo dużo evasion. Dlatego przed wejściem do instancji powinniście się upewnić, że macie 115% accuracy (lub 120% dla wersji 4-osobowej), a także osoby które posiadają podwójne CC (potrzebne do addów).

Podstawowe ataki
  1. Błyskawice – boss wykonuje małe AOE (okrągłe).
  2. Podwójny atak szponami – boss wykona ten atak przed sobą dwukrotnie (180°).
  3. `Seria ataków – boss wykona przed sobą dwukrotnie atak AOE, a zaraz po nim kolejny, czyli łącznie wykona 3 ataki.

Sekwencja ataków : 1 -> 2 -> 3

Ataki specjalne

Po osiągnięciu odpowiedniego poziomu HP boss zacznie wykonywać specjalne ataki. W tym momencie przyzwie 3 moby, które będą rozmieszczone na krańcach pokoju. Moby te są w dwóch kolorach – niebieskim oraz zielonym. Aby zabić niebieskiego moba musicie go zestunować (2 x stun), z kolei aby zabić zielonego moba musicie go powalić (2 x kd). Tych mobów nie da się od tak zabić.

Po zabiciu trzech mobów na środek pokoju zostanie przyzwanych sześciu żołnierzy z tarczami. Zabijcie ich wszystkich i weźcie ich tarcze.

Po pewnym czasie (od przyzwania mobów) boss rzuci na ziemię okrąg wypełniony błyskawicami, a następnie wystrzeli 12 razy w kierunku graczy. Jeśli masz tarczę wciśnij 1 aby zablokować atak.

Gdy boss zużyje 12 strzałów osoba posiadająca aggro powinna rzucić tarczą w bossa, aby zadać mu duży dmg oraz powalić go na jakieś 10 sekund.

Destroyer lub Blade Dancer powinien podnieść bossa po upływie około 10 sekund (po tym jak podniesie swoją głowę trzy razy). Bossa można podnieść dwukrotnie o ile Blade Dancer podniesie go jako pierwszy. Po „upuszczenie” boss będzie leżał na ziemi co umożliwi ponowne podniesienie.

Dodatkowe informacje
  • Zneutralizujcie bossa przy uzyciu „daze” aby Destroyer lub Lyn Blade Master mógł go podnieść. Natomiast stun oraz kd zachowajcie na przyzwane moby.
  • Starajcie się utrzymywać krwawienie na bossie, aby nie mógł tak szybko odnawiać HP.
  • Podzielcie swoje party tak aby 2 osoby stały koło smoczego filaru,  2 tam gdzie stoi Zulia, a kolejne 2 pomiędzy nimi. Dzięki temu będziecie mieli szanse na szybkie zabicie przyzwanych mobów. Po zabiciu „własnych” mobów sprawdzicie czy nikt inny nie potrzebuje pomocy z cc.
  • Przyzwane moby powinniście zabić jak najszybciej.
  • Upewnijcie się, że wszystkie osoby w party miały tarcze, aby odbić ataki bossa.
  • Jeśli odpowiednio szybko zneutralizujecie moby powinno Wam wystarczyć czasu aby zrobić ostatnią (czwartą) rundę i ewentualnie zabić bossa przez reflect.
  • Jeśli boss ma mniej niż 6-7% przed ostatnią rundą i zostało mniej niż 30 sekund do końca, zostawcie moby i zabijcie bossa. Na te kilkanaście sekund wrzućcie na członków party tarczę, która będzie ich bronić przed atakami dystansowymi.

Kolejne bossy – Volcano i Glacier

HP: 1,920,000 każdy

Po drugim bossie nie powinniście mieć najmniejszych problemów z tymi dwoma ptakami. Zapewne znacie już ich ataki, ponieważ nie raz przyszło się Wam z nimi zmierzyć. Na czym one polegają? Bossy wzlatują w powietrze i strzelają piórami w osobę, która ma aggro. Aby ułatwić sobie zadanie możecie do każdego bossa dać po jednym tanku, który będzie je trzymał z dala od party.

Ostatni boss – Asura

Asura

Ostatni boss posiada bardzo dużo HP, wymaga dobrego DPSu, wysokiego accuracy oraz dobrej koordynacji w party.

Podstawowe ataki
  1. Lodowe i ogniowe uderzenie – uderzenie mieczem (raz dla lodowego, raz dla ognistego).
  2. Młyniec – 360° AOE, które zadaje dmg dwukrotnie (zazwyczaj zaraz po ataku nr 1).
  3. Potrójne uderzenie – 3 ataki, które można zablokować (zazwyczaj po ataku nr 1).
  4. Kopnięcie – boss wykonuje 180° AOE (kd) tuż przed sobą. Zazwyczaj po ataku nr 3.
  5. Fala – uderzenie mieczem w ziemie, które wywołuje falę.

Ataki 1 – 5 można blokować.

Ataki ogniste

Po ostiągnięciu 90% boss przeteleportuje się na środek pomieszczenia i rozpocznie się faza ognista (rodzaj fazy można rozpoznać po kolorze mieczy, które znajdują się za plecami bossa).

  1. Ognisty okrąg – boss tworzy dookoła siebie ogniste AOE, które zadaje damage.
  2. Strzała ognia – boss tworzy kulę ognia nad swoją głową, a następnie strzela nią w graczy. Wykonuje w ten sposób 8 ataków, które mogą zostać zablokowane przez skille przeciw range atakom.
  3. Ognisto lodowe kule – boss wypuszcza dwie kule, które lecą w kierunku jakiegoś gracza. Jeśli nie uda się Wam ich zniszczyć (można to zrobić przy użyciu np. blocka) będą odbijać się od ścian i krążyć po sali. Po zniszczeniu ich dostaniecie stackowalny buff (tylko osoby będące w pobliżu „wybuchu”).
  4. Latający ognisty miecz – boss rzuci 4 ognistymi mieczami do osoby, która była najbliżej gdy wypuszczał pierwszą kulę. Każdy miecz utworzy na ziemi ogniste AOE.
  5. Przyciągnięcie – po tym gdy całe pomieszczenie pokryje się mini płomieniami boss przyciągnie wszystkich do siebie, a następnie uderzy (knockback). Możecie uniknąć przyciągnięcia przez np. SS.
Dodatkowe informacje
  • Gdy rozpocznie się ognista faza powinniście się zebrać w jednym miejscu i użyć skilla, który da Wam odporność na ataki range.
  • Wyślijcie przed siebie osobę, która atakuje z dystansu. Dzięki temu będzie ona celem dla Asury, który rzuci w nią cztery miecze. Zaraz za tą osobą powinna stać osoba z blockiem, aby zniszczyć nadlatujące kule. Oczywiście kule te może zniszczyć również osoba stojąca na przodzie.
  • Osoba, która była najbliżej w momencie wypuszczania kul powinna odskoczyć jak najdalej i poruszać się po okręgu. Dzięki temu żadna osoba z party nie powinna otrzymać obrażeń. Ten etap jest idealnym momentem na zadanie dużej ilości dmg (w końcu macie buff z kulek ;P).
  • Uniknijcie przyciągnięcia przez użycie np. SS.
  • Gdy boss stoi w ognistym okręgu jest niewrażliwy na większość ataków dystansowych.

Po skończeniu całej ognistej sekwencji, boss wróci do normalnych ataków. Gdy jego HP osiągnie 70% rozpocznie się faza lodowa.

Ataki lodowe

Na 70% rozpocznie się faza lodowa, w której boss przeteleportuje się na środek pokoju i przyzwie do siebie lodowe miecze (zobaczycie je za jego plecami).

  1. Lodowy miecz – 3 razy boss zrzuci z góry lodowe miecze. Nie ma żadnej reguły na to w którym miejscu pojawią się okręgi, więc trzeba uważać.
  2. Lodowy okrąg – boss tworzy dookoła siebie lodowe AOE, które zadaje damage.
  3. Ognisto lodowe kule – boss wypuszcza dwie kule, które lecą w kierunku jakiegoś gracza. Jeśli nie uda się Wam ich zniszczyć (można to zrobić przy użyciu np. blocka) będą odbijać się od ścian i krążyć po sali. Po zniszczeniu ich dostaniecie stackowalny attack buff (tylko osoby będące w pobliżu „wybuchu”).
  4. Lodowe strzały – boss tworzy lodową kulę tuż nad swoją głową, a następnie strzela nią w graczy. Wykonuje w ten sposób 8 ataków, które mogą zostać zablokowane przez skille przeciw range atakom.
  5. Przyciągnięcie – po tym gdy całe pomieszczenie pokryje się mini płomieniami boss przyciągnie wszystkich do siebie, a następnie uderzy (knockback). Możecie uniknąć przyciągnięcia przez np. SS.
Dodatkowe informacje
  • Atakujcie bossa podczas ataku nr 1, ale jednocześnie unikajcie lodowego AOE.
  • Zablokujcie lodowe kule.
  • Wszyscy gracze powinni się zebrać razem i użyć skilla dającego odporność na ataki dystansowe.
  • Uniknijcie przyciągnięcia przy użyciu np. SS.
  • Gdy boss stoi w lodowym okręgu jest niewrażliwy na większość ataków dystansowych.
Kwiaty

Podczas całej walki boss będzie przyzywał 6 kwiatów, które pojawią się randomowo w całym pomieszczeniu. Po 5 sekundach zassie je, a następnie wykona grab. Jeśli boss zassie więcej niż 3 kwiaty będzie wipe.

Jeśli chcecie zneutralizować te kwiaty, musicie na nich stanąć, ale pamiętajcie, że przywiążą Was i nie będziecie się mogli ruszać (możecie z nich wyjść przy użyciu np. SS). Do tego każdy kwiat daje trutkę, która zabiera całkiem sporo HP. Możecie ją usunąć przy pomocy specjalnego antidotum – Silverfrost Dungeon Antidote. Wejście na kwiatek ma też swoje plusy, a mianowicie boss Was nie przyciągnie i otrzymujecie buff do regeneracji chi. Oprócz tego pamiętajcie, że boss leczy się poprzez zasysanie kwiatów, więc im mniej zbierze, tym lepiej dla Was.

Losowe ataki

Po tym jak boss osiągnie 50% HP nie będzie używał normalnych ataków, ale zamiast tego będzie losowo przechodził w lodową lub ognistą fazę. Osoby w party będą musiały odpowiednio reagować, dlatego zwracajcie uwagę na kolor mieczy, które znajdują się za plecami bossa.

Soul Shield z 6-osobowej wersji

SOUL SHIELD CZĘŚĆ STATYSTYKI
bloodshade harbor soul shield

Asura Soul Shield

Z Sogun's Lament
1 HP 2420 | 2940 | 3460
Accuracy 165 | 201 | 237

Do tego jedna ze statystyk:
  • Critical 80 | 101
  • Defense 80 | 101
  • Block 80 | 101

Maksymalna fuzja: +169
2 HP 2540 | 3080 | 3630
Accuracy 174 | 211 | 249

Do tego jedna ze statystyk:
  • Critical 84 | 106
  • Block 84 | 106
  • Defense 84 | 106

Maksymalna fuzja: +178
3 HP 2650 | 3220 | 3790
Evasion 182 | 221 | 260

Do tego jedna ze statystyk:
  • HP 880 | 1110
  • Accuracy 88 | 111
  • Block 88 | 111

Maksymalna fuzja: +186
4 HP 2770 | 3360 | 3950
Defense 189 | 230 | 271

Do tego jedna ze statystyk:
  • Critical 92 | 116
  • HP 920 | 1160
  • Block 92 | 116

Maksymalna fuzja: +194
5 HP 3000 | 3620 | 4280
Evasion 205 | 249 | 294

Do tego jedna ze statystyk:
  • Critical 100 | 125
  • Block 100 | 125
  • Defense 100 | 125

Maksymalna fuzja: +210
6 HP 5240 | 6370 | 7500

Do tego jedna ze statystyk:
  • Critical 104 | 130
  • Block 104 | 130
  • Defense 104 | 130

Maksymalna fuzja: +218
7 HP 3230 | 3920 | 4610
Block 221 | 268 | 316

Do tego jedna ze statystyk:
  • Critical 108 | 135
  • Accuracy 108 | 135
  • Defense 108 | 135

Maksymalna fuzja: +226
8 HP 3350 | 4060 | 4780
Critical 229 | 278 | 328

Do tego jedna ze statystyk:
  • Accuracy 112 | 140
  • HP 1120 | 1400
  • Defense 112 | 140

Maksymalna fuzja: +234
Bonus 3 części - Attack Power +5
5 części - Critical Damage +7%
8 części - Piercing +200 oraz HP +1800

Maksymalna fuzja: +1615

2 myśli nt. „Sogun’s Lament”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *