Shattered Masts

Shattered Masts

Shattered Masts jest fioletową instancją dostępną w dwóch trybach: 4- i 6-osobowym. Ja k się łatwo domyślić dużo lepszy drop jest z wersji trudniejszej, ale bossy mają więcej HP i zadają więcej obrażeń.

shattered-masts-mapa

Pierwsze bossy – ognisty i lodowy wąż

Oba bossy to nic innego jak dobrze Wam znane bliźniaczki z Bloodshade Harbor.

Screenshot_160724_005

Lodowy – normalne ataki:

  1. Uderzenie ogonem, które można przerwać,
  2. Zwykłe ataki przed sobą,
  3. Trzykrotny obrót,
  4. Zimne zionięcie – atak frontalny,
  5. Strefa lodowa.

Ognisty – normalne ataki:

  1. Uderzenie ogonem, które można przerwać,
  2. Dwukrotne uderzenie ogonem,
  3. Trzykrotny obrót,
  4. Ogniste zionięcie,
  5. Zwykłe ataki przed sobą.

Ogniste i lodowe kwiaty

Po zbiciu ponad 10% HP dla trudniejszej wersji oraz 20% dla trybu normalnego, węże przyzwą 3 lodowe kwiaty i 3 ogniste. Następnie oba bossy zwiną się i nałożą na siebie tarczę trwającą 25 sekund, która odbija obrażenia. Buff z kwiatów da Ci odporność na reflect, odpowiednio:

  • Ognisty kwiat – buff daje odporność na ataki lodowego węża,
  • Lodowy kwiat – buff daje odporność na ataki ognistego węża.

Musisz pamiętać o tym, że możesz dostać maksymalnie 3 stacki tego samego buffa, ponieważ 4 stack zabije Cię natychmiast. Wzięcie buffa przeciwnego koloru resetuje poprzednie stacki, a także aggro.

Przykład

Jeśli walczysz z lodowym wężem powinieneś/powinnaś dostać dostać 3 stacki ognistego buffa, a następnie zmienić go na lodowy i atakować ognistego węża. Dodatkowo musicie pamiętać o tym, że je śli pozostawicie kwiatki (nie podniesiecie ich) boss je zaabsorbuje i się uleczy.

Ataki specjalne

Oprócz normalnych ataków oba bossy będą wykonywać ataki specjalne co 10% HP dla trudniejszego trybu i co 20% dla normalnego.

Bomba lodowa

Lodowy wąż rzuci 4x lodową bombą w osobę mającą na sobie aggro. Bomba pozostawia na ziemi lodowy okrąg, który zadaje damage.

Uderzenia

Po “rozwinięciu się”, ognisty wąż wykona szarżę (4 uderzenia), które dosięgną najdalszego członka party, a następnie graczy, którzy znajdą się w jego pobliżu. Po tym wąż dwukrotnie zaatakuje ognistym zionięciem osobę trzymającą aggro.

Drugi boss – Blast Demon King, Guwajin

Jest to najprostszy boss w Shattered Masts, ponieważ nie posiada żadnych specjalnych mechanik. Oprócz niego będziecie walczyć z jego klonami oraz przyzywanymi mobami, które powinniście zabijać na bieżąco.

Trzeci boss – Torrent Demon King, Taikan

Screenshot_160722_005

Ostatni boss w Shattered Masts jest zdemoralizowaną wersją dziadka Pohwaran.

Normalne ataki:

  1. Zamach lewym ramieniem,
  2. Zamach prawym ramieniem,
  3. Podwójne uderzenie dłonią,
  4. Obrót – 360°,
  5. „Breakdance”, który można przerwać.

Woda – tryb 1

Na 90% HP boss złapie trochę wody i rzuci nią przed siebie. Całe pole zostanie nią pokryte, jedyny wyjątek będzie stanowić miejsce w którym wyląduje „pocisk”. Stanie w tej wodzie nie jest zbyt dobrym pomysłem, ponieważ daje co 2 sekundy stack debuffa. Każdy stack zadaje co 2 sekundy 180 obrażeń (120 dla trybu normalnego).

Po tym ataku boss skoczy tylko raz na osobę trzymającą aggro (aoe damage), a następnie wykona kilka normalnych ataków.

Woda – tryb 2

Gdy boss będzie miał 80% HP na jego ciele wyrosną złote szpikulce i podobnie jak w poprzednim przypadku rzuci wodą. Różnica polega na tym, że boss skoczy trzy razy na osobę trzymającą aggro, a następnie odskoczy i rzuci 4x pociskiem w party. Zablokowanie ataków da całemu party buff zwiększający maksymalną ilość HP. Tak czy owak mając na sobie ten buff nie możesz uleczyć się przy pomocy potki. Jeśli chcesz uzupełnić braki w swoim HP musisz użyć swoich skilli.

Po tym ataku są dwa scenariusze jeśli chodzi o ataki bossa:

  1. Najpierw boss wykona kilka podstawowych ataków, takich jak:
    • Zionięcie wodą na osobę trzymającą aggro,
    • Atak przed sobą – liniowe aoe,
    • Uderzenie dające knockback. Następnie boss zacznie się świecić na zielono i odnawiać sobie HP. W tym momencie możecie użyć jakiegoś cc, aby mu to przerwać.
  2. Boss zacznie świecić się na zielono i odnawiać swoje HP. Użyjcie jakiegoś cc, aby mu to przerwać. Jeśli jego HP jest większe niż 75% użyje wodnego zionięcia na osobę trzymającą aggro.

Wybuch

Na 75% HP boss skoczy na środek pola i będzie się ładował, a następnie uwolni aoe na całe pole. Możecie uniknąć obrażeń jeśli użyjecie i-frame’a, np. ss. Plusem tego ataku jest to, że usuwa wszystkie stacki debuffa :)

Podsumowując:

  • Dla trudniejszego trybu sekwencja ataków specjalnych wygląda następująco:
    • 90% HP – Woda – tryb 1,
    • 80% HP – Woda – tryb 2,
    • 75% HP – Wybuch,
    • 70% HP – Woda – tryb 1,
    • 60% HP – Woda – tryb 2,
    • 50% HP – Wybuch,
    • 40% HP – Woda – tryb 2,
    • 30% HP – Woda – tryb 2,
    • 20% HP – Woda – tryb 2,
    • 10% HP – Woda – tryb 2.
  • Dla trybu normalnego pierwsza „Woda – tryb 2” pojawi się na 80% HP, a po niej nie będzie wodnego zionięcia i zielonego odnawiania HP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *