Shattered Masts jest fioletową instancją dostępną w dwóch trybach: 4- i 6-osobowym. Ja k się łatwo domyślić dużo lepszy drop jest z wersji trudniejszej, ale bossy mają więcej HP i zadają więcej obrażeń.
Pierwsze bossy – ognisty i lodowy wąż
Oba bossy to nic innego jak dobrze Wam znane bliźniaczki z Bloodshade Harbor.
Lodowy – normalne ataki:
- Uderzenie ogonem, które można przerwać,
- Zwykłe ataki przed sobą,
- Trzykrotny obrót,
- Zimne zionięcie – atak frontalny,
- Strefa lodowa.
Ognisty – normalne ataki:
- Uderzenie ogonem, które można przerwać,
- Dwukrotne uderzenie ogonem,
- Trzykrotny obrót,
- Ogniste zionięcie,
- Zwykłe ataki przed sobą.
Ogniste i lodowe kwiaty
Po zbiciu ponad 10% HP dla trudniejszej wersji oraz 20% dla trybu normalnego, węże przyzwą 3 lodowe kwiaty i 3 ogniste. Następnie oba bossy zwiną się i nałożą na siebie tarczę trwającą 25 sekund, która odbija obrażenia. Buff z kwiatów da Ci odporność na reflect, odpowiednio:
- Ognisty kwiat – buff daje odporność na ataki lodowego węża,
- Lodowy kwiat – buff daje odporność na ataki ognistego węża.
Musisz pamiętać o tym, że możesz dostać maksymalnie 3 stacki tego samego buffa, ponieważ 4 stack zabije Cię natychmiast. Wzięcie buffa przeciwnego koloru resetuje poprzednie stacki, a także aggro.
Przykład
Jeśli walczysz z lodowym wężem powinieneś/powinnaś dostać dostać 3 stacki ognistego buffa, a następnie zmienić go na lodowy i atakować ognistego węża. Dodatkowo musicie pamiętać o tym, że je śli pozostawicie kwiatki (nie podniesiecie ich) boss je zaabsorbuje i się uleczy.
Ataki specjalne
Oprócz normalnych ataków oba bossy będą wykonywać ataki specjalne co 10% HP dla trudniejszego trybu i co 20% dla normalnego.
Bomba lodowa
Lodowy wąż rzuci 4x lodową bombą w osobę mającą na sobie aggro. Bomba pozostawia na ziemi lodowy okrąg, który zadaje damage.
Uderzenia
Po “rozwinięciu się”, ognisty wąż wykona szarżę (4 uderzenia), które dosięgną najdalszego członka party, a następnie graczy, którzy znajdą się w jego pobliżu. Po tym wąż dwukrotnie zaatakuje ognistym zionięciem osobę trzymającą aggro.
Drugi boss – Blast Demon King, Guwajin
Jest to najprostszy boss w Shattered Masts, ponieważ nie posiada żadnych specjalnych mechanik. Oprócz niego będziecie walczyć z jego klonami oraz przyzywanymi mobami, które powinniście zabijać na bieżąco.
Trzeci boss – Torrent Demon King, Taikan
Ostatni boss w Shattered Masts jest zdemoralizowaną wersją dziadka Pohwaran.
Normalne ataki:
- Zamach lewym ramieniem,
- Zamach prawym ramieniem,
- Podwójne uderzenie dłonią,
- Obrót – 360°,
- „Breakdance”, który można przerwać.
Woda – tryb 1
Na 90% HP boss złapie trochę wody i rzuci nią przed siebie. Całe pole zostanie nią pokryte, jedyny wyjątek będzie stanowić miejsce w którym wyląduje „pocisk”. Stanie w tej wodzie nie jest zbyt dobrym pomysłem, ponieważ daje co 2 sekundy stack debuffa. Każdy stack zadaje co 2 sekundy 180 obrażeń (120 dla trybu normalnego).
Po tym ataku boss skoczy tylko raz na osobę trzymającą aggro (aoe damage), a następnie wykona kilka normalnych ataków.
Woda – tryb 2
Gdy boss będzie miał 80% HP na jego ciele wyrosną złote szpikulce i podobnie jak w poprzednim przypadku rzuci wodą. Różnica polega na tym, że boss skoczy trzy razy na osobę trzymającą aggro, a następnie odskoczy i rzuci 4x pociskiem w party. Zablokowanie ataków da całemu party buff zwiększający maksymalną ilość HP. Tak czy owak mając na sobie ten buff nie możesz uleczyć się przy pomocy potki. Jeśli chcesz uzupełnić braki w swoim HP musisz użyć swoich skilli.
Po tym ataku są dwa scenariusze jeśli chodzi o ataki bossa:
-
Najpierw boss wykona kilka podstawowych ataków, takich jak:
- Zionięcie wodą na osobę trzymającą aggro,
- Atak przed sobą – liniowe aoe,
- Uderzenie dające knockback. Następnie boss zacznie się świecić na zielono i odnawiać sobie HP. W tym momencie możecie użyć jakiegoś cc, aby mu to przerwać.
- Boss zacznie świecić się na zielono i odnawiać swoje HP. Użyjcie jakiegoś cc, aby mu to przerwać. Jeśli jego HP jest większe niż 75% użyje wodnego zionięcia na osobę trzymającą aggro.
Wybuch
Na 75% HP boss skoczy na środek pola i będzie się ładował, a następnie uwolni aoe na całe pole. Możecie uniknąć obrażeń jeśli użyjecie i-frame’a, np. ss. Plusem tego ataku jest to, że usuwa wszystkie stacki debuffa :)
Podsumowując:
-
Dla trudniejszego trybu sekwencja ataków specjalnych wygląda następująco:
- 90% HP – Woda – tryb 1,
- 80% HP – Woda – tryb 2,
- 75% HP – Wybuch,
- 70% HP – Woda – tryb 1,
- 60% HP – Woda – tryb 2,
- 50% HP – Wybuch,
- 40% HP – Woda – tryb 2,
- 30% HP – Woda – tryb 2,
- 20% HP – Woda – tryb 2,
- 10% HP – Woda – tryb 2.
- Dla trybu normalnego pierwsza „Woda – tryb 2” pojawi się na 80% HP, a po niej nie będzie wodnego zionięcia i zielonego odnawiania HP.