Niestety ostatnimi czasy trochę zaniedbałam stronę, przynajmniej jeśli chodzi o podsumowania livestream’ów. Zamiast tego jako tako ogarnęłam forum i od wczoraj można się rejestrować. W ciągu kilku najbliższych dni będę nanosić jeszcze drobne zmiany, głównie wizualne. Oprócz tego skończyłam tłumaczyć wszystkie newsy z oficjalnej strony. Z pewnością znajdzie się jeszcze sporo błędów, ale będę je poprawiać na bieżąco i w miarę możliwości. Jeśli macie jakieś sugestie, propozycje lub znaleźliście gdzieś błąd – napiszcie do mnie maila ([email protected]), zostawcie komentarz lub dodajcie post na forum :)
Na pierwszy ogień idzie…
Livestream z 11 września :
Krótkie podsumowanie:
- Moonyoung Choi (Head of Development Team) – menadżer całego zespołu Blade & Soul , jest odpowiedzialny za wszystkie wersje gry (decyduje kiedy i gdzie powinny wychodzić updaty gry). Dołączył do zespołu około trzech lat temu, wcześniej pracował nad Lineage 2.
- Jongok Ahn (Producer) – producent Blade & Soul , który odpowiada za to, w którym kierunku rozwija się gra (czyli eventy, questy etc.). Swoją przygodę z B&S rozpoczął 5 – 6 lat temu, gdy nad grą pracowało znacznie mniej osób, ale byli większymi „pasjonatami”.
- Young-Chea Jeung (Art Producer) – odpowiada za wygląd gry, np. decyduje jakie kostiumy powinny zostać do niej dodane itp. Dołączył do zespołu w 2011 r.
- Współpraca pomiędzy twórcami gry, a zachodnimi wydawcami nie należy do najprostszych. Na początku ciężko było zrozumieć potrzeby graczy z zachodu i dopasować grę do ich stylu. Największą różnicą pomiędzy graczami od nas, a tymi ze wschodu jest to, że nie lubimy farmić itemów, potrzebujemy dużo eventów i nowości w grze. Oprócz tego nie jesteśmy aż tak bardzo nastawieni na bycie najlepszymi graczami na świecie.
- W związku z tym, że gra opiera się głównie na sztukach walki chcą dopasować wszystkie dodatki i nowości, tak aby nadal pasowały do klimatu gry. Będzie więcej kostiumów „zachodnich” w grze, ale utrzymanych we wschodnim klimacie.
- Instancje zostały stworzone tak, aby posiadały różne poziomy trudności. Dzięki temu można je przejść zarówno solo, jak i w grupie. Jeśli zdecydujemy się na trudniejszy wariant i pójdziemy tam w teamie, musimy być przygotowani na to, że każda osoba ma jakąś rolę do odegrania. Jako przykład została podana Pohwaran, gdzie jedna osoba musi zająć się dźwignią, ktoś inny tygrysami.
- Obecnie najtrudniejszą instancją w grze jest nowa 24-osobowa. Jednak planują zwiększyć ilość instancji oraz dodać więcej poziomów trudności, dzięki temu jeszcze bardziej dopasują grę do potrzeb graczy.
- Dziewiąta klasa jest hybrydą łączącą umiejętności już istniejących klas. Tak jak pisałam wcześniej – będzie to mix Force Master’a z Kung Fu Master’em.
- Jeśli chodzi o balans postaci, to na wschodnich wersjach gry update’y skilli wychodzą co trzy miesiące. Dzięki temu są w stanie szybko reagować i dopasowywać umiejętności poszczególnych klas, aby żadna z nich nie była op.
- W związku z tym, że mamy dużo gorszy internet niż gracze na wschodzie, jednym z pytań było to czy nie będziemy mieli problemu z grą. Twórcy Blade & Soul zapewniają, że z pingiem rzędu 15-20 ms nie powinniśmy mieć najmniejszych problemów, jeśli chodzi o grę. W sumie wielu graczy gra obecnie na serwerach wschodnich lub rosyjskim, z dużo wyższym pingiem.
Oprócz tego było jeszcze dużo innych informacji, mniej lub bardziej ważnych. Była rozmowa o skinach do broni, o kostiumach (m. in. dodadzą Bamboo), o zainteresowaniach twórców gry i wiele innych.
Livestream z 18 września :
Krótkie podsumowanie:
- Tym razem livestream był prowadzony w nowym składzie – Linda Hime (Community Manager), Bethany Stout (Community Manager) oraz Jonathan Lien (Assistant Producer). Linda i Jonathan pracowali wcześniej przy Aionie. Natomiast Bethany jest całkiem nową osobą w NCsoft, która wcześniej pracowała przy takich produkcjach jak Final Fantasy.
- Ten livestream mogę polecić osobom, które nigdy nie miały styczności z grą Blade & Soul. Na samym początku powtórzyli podstawowe informacje, np. że premiera Blade and Soul (CBT) będzie 30 października. Pokazali kostiumy jakie dostaną osoby, które kupią Master Founder’s Pack . Oprócz tego wyjaśnili podstawową mechanikę gry – poruszanie się w grze , rodzaje questów, grupowe combo oraz wiele innych rzeczy.
- Co kilka poziomów każda osoba będzie dostawać wiadomość z darmowymi przedmiotami. W czasie CBT będą dodatkowo rozsyłane ankiety oraz formularze, które pozwolą ocenić samą grę.