Force Master to klasa, która atakuje z dystansu i może się pochwalić bardzo potężnymi czarami. Może atakować zarówno pojedyncze jednostki, zadawać obrażenia obszarowo, jak i znacząco ograniczać poruszanie się przeciwnika. Jednak przez to wszystko ma dużo słabszą obronę, ograniczoną liczbę ucieczek i wymaga od gracza ostrożnego zarządzania swoim Focus (Chi). Oprócz tego Forcemaster jest jedną z niewielu klas, która bardzo polega na debuffach. Należy pamiętać, że we właściwych rękach Force Master jest bardzo potężną klasą.
Force Master używa umiejętności, które zadają obrażenia od ognia i lodu. Dzięki przejściu w Fire Mode Stance lub Frost Mode Stance, Forcemaster może używać jeszcze potężniejszych zaklęć. Pomimo, że nie wszystkie umiejętności wymagają odpowiedniej postawy, to każdy FM musi wiedzieć jak i kiedy ich używać.
Fire Mode Stance posiada bardzo potężne umiejętności i odpowiada głównie za zadawanie obrażeń. Skille ogniste nakładają na przeciwnika stacki (Ember), które mogą zostać zdetonowane (po zebraniu pięciu), aby zadać dodatkowy damage oraz podpalić (Burn) przeciwnika. Podpalony przeciwnik otrzymuje dodatkowe obrażenia od ognistych umiejętności.
Frost Mode Stance to głównie umiejętności defensywne, pozwalające na kontrolę przeciwnika, a także skille regenerujące Focus. Warto pamiętać o tym, że umiejętności lodowe zwiększają obronę Force Master’a. Nieustanne używanie lodowych umiejętności na przeciwniku spowoduje nałożenie na niego debuffu (Chill), który ograniczy jego prędkość poruszania się. Z odpowiednią ilością stacków Force Master może zamrozić (Freeze) przeciwnika, a przy odpowiednim użyciu skilli może trzymać przeciwnika w miejscu, całkowicie niezdolnego od walki (Deep Freeze).
Gra jako Force Master
Force Master skupia się na zadawaniu obrażeń od ognia lub lodu, ale nie wszystkie umiejętności są ogniste lub lodowe. Przykładowo Force Master może przebić się przez obronę przeciwnika i przyciągnąć go do siebie przy użyciu Phantom Grip, dusząc go i trzymając w powietrzu zanim wyssie z niego jego życie, uderzy go uwolnioną energią lub powali go, wyrzucając przy tym na znaczną odległość.
Dzięki odpowiedniemu ekwipunkowi, umiejętności ogniste lub lodowe będą zadawały dużo więcej obrażeń. Dlatego budowanie swojej postaci pod te dwa typy obrażeń da Ci dużą przewagę, zwłaszcza gdy dotrzesz do end-game’owych instancji.
Jeśli chodzi o walkę w grupie, umiejętności obszarowe Force Master’a pomagają w szybkim eliminowaniu przeciwników, a nakładany przez niego debuff (Burn) pozwala na skuteczne redukowanie życia bossa, aż do zera. Natomiast przejście do Frost Mode Stance pozwala na odizolowanie i spowolnienie mniejszych mobów, które mogą zostać przywołane przez bossa. W przypadku, gdy aggro przejdzie z innego członka party na FM, może się zamienić w lód, przez co będzie niewrażliwy na obrażenia i niemożliwy do zaznaczenia – zanim się rozmrozi, aby uwolnić swoją moc.
Na Arenie PvP słabości Force Master’a stają się jeszcze bardziej widoczne. Ograniczona ilość ucieczek, wraz z długim cd tych umiejętności sprawia, że granie jako Force Master wymaga dużo więcej od gracza, niż zwykłe wybieranie kiedy korzystać z lodowych bądź ognistych umiejętności. Przedkładanie umiejętności, których można użyć natychmiast, wykonujących się z bardzo dużą prędkością oraz takich, które mogą przebić się przez obronę przeciwnika ponad umiejętności zadające dużą ilość obrażeń, może pomóc Force Masterowi stawić czoła pozostałym klasom.
Zwykłe combo
- Blazing Palm (LMB)
- Phantom Grip (4)
- Blazing Wall (V)
- Phantom Push (2)
- Inferno (X)
- Blazing Beam (2) (Dragonchar) Tier 2 Stage 3
- Blazing Palm (LMB)
- Inferno (X) Tier 2 Stage 2
- Blazing Palm (LMB)
- Meteor Shower (V) (Blazing Wall) Tier 2 Stage 2
- Blazing Palm (LMB)
- Short Fuse (C) Tier 2 Stage 1
- Frost Palm (RB)
- Cold Snap (Z) (Ice Coil) Tier 3 Stage 3
- Dragonwhorl (3)
- Ice Rain (2) (Dragonchar) Tier 3 Stage 4
- Ice Rain (2)
- Ice Rain (2)
- Ice Rain (2)
- Ice Rain (2)
PvP Combo
- Glacial Beam (3) Tier 3 Stage 3
- Blaze Step (Q)
- Frost Palm (RB) Tier 4 Stage 1
- Blazing Palm (LMB) Tier 4 Stage 2
- Impact (1) Tier 3 Stage 1
- Fire Storm (Tab) Tier 4 Stage 2
- Frost Palm (RB)
- Blazing Palm (LMB)
- Rising Blaze (Z) Tier 2 Stage 2
- Phantom Grip (4)
- Bolt Bash (1)
- Frost Palm (RB)
- Blazing Palm (LB)
- Inferno (X) Tier 3 Stage 2
Źródło: link .
wybralem ta postac jako 1 wydaje sie byc dosc przyszlosciowa i pozadana w party ze wzglad na duzy potencjal dmg, jednak to czas zweyfikuje moja teorie.