Te podziemne ruiny są domem dla Phantom, nikczemnej dywizji Ebondrake Cult dowodzonej przez Bale Phantom Zakhan. Phantom’y znane są przede wszystkim z parania się Dark Chi. Używają swojej sekretnej bazy, aby poddawać paskudnym eksperymentom dzielnych wojowników z całego realm. W ten sposób niszczą ich ducha i zmuszają do służenia Dark Lord’owi. Będziesz musiał/a zmierzyć się z Bonemask, Bokgon Brotherhood, Lycandi, Blacram, Shadowless i Hao Society. Czy uda Ci się złamać Dark Seals i zatrzymać Zakhan’a zanim będzie za późno?
Ebondrake Citadel jest fioletową instancją dostępną w dwóch trybach: 6- i 4- osobowym. Jeśli uda Ci się przejść przez cytadelę, zdobędziesz materiały do ulepszania itemów, legendarny Draken Ring i Ebondrake Soul Shield, które zastąpią 5 części Asura Soul Shield z Sogun’s Lament.
1 Boss
Na początku Boss wykona serię zwykłych ataków:
- zamach,
- AOE przed Bossem,
- zamach,
- 2x AOE (180° przed Bossem),
- zamach,
- AOE przed Bossem,
- zamach,
- 3x AOE przed Bossem.
Następnie Boss stworzy na ziemi AOE (zadaje dmg), które zostanie na swoim miejscu do końca walki. Jeśli uda mu się stworzyć 10 takich pól, odpali się enrage i zabije całe party. Zazwyczaj po stworzeniu takiego obszaru Boss wykonuje duże AOE na całe pomieszczenie (nie da się go zablokować). Po tym Boss użyje jednego ze swoich trzech specjalnych ataków, które można mu przerwać używając odpowiedniego CC.
- Szyja (2x stun) : Boss podnosi swoje ramię (to z bronią) i macha w powietrzu, aby przywołać 3 moby. Następnie wykonuje obrót, który trzeba mu przerwać poprzez użycie podwójnego stuna. W przeciwnym wypadku Boss przyzwie jeszcze 2 grupy mobów oraz na ziemi powstaną kolejne 2 AOE.
-
Ramię (2x daze)
: Boss zwinie się w kłębek, a następnie wykona AOE na całe pomieszczenie (daje knock back) oraz zacznie się kręcić. Podobnie jak przy poprzednim ataku trzeba mu przerwać kręcenie przy użyciu podwójnego daze’a. Jeśli nie uda się Wam tego zrobić, Boss wykona 2x AOE na całe pomieszczenie oraz stworzy na ziemi 2 dodatkowe AOE.
Dodatkowa informacja – musicie pamiętać o tym, aby uniknąć knock back’a. Jeśli nie uda się Wam tego zrobić możecie mieć problem z użyciem podwójnego daze’a. - Noga (2x kd) : Boss zacznie szarżować na osobę trzymającą aggro, odrzucając ją do tyłu. Gdy uderzy w ścianę zacznie się kręcić. Party powinno przerwać mu kręcenie przy użyciu podwójnego kd. Jeśli nie uda się Wam tego zrobić Boss wykona szarżę dwukrotnie i na ziemi pojawią się dwa dodatkowe AOE.
Kolejność powyższych skilli jest losowa. Jeśli uda się Wam przerwać ich wykonywanie, Boss dostanie odpowiedni debuff: połamane nogi, skręconą szyję, wybity bark. W czasie gdy Boss będzie miał na sobie wszystkie trzy debuffy nie będzie mógł używać specjalnych skilli.
Typowa sekwencja skilli:
AOE na ziemi -> zazwyczaj 2x specjalny skill -> AOE na ziemi -> powtórka, aż do śmierci Bossa.
2 Boss
Na początku Boss wykona serię zwykłych ataków:
- zamach (AOE przed Bossem),
- skok (360° AOE – nie da się zablokować),
- laser przed Bossem (AOE),
- 2x zamach (AOE przed Bossem),
- 3x obrót (360° AOE),
- laser przed Bossem (AOE),
- zamach (AOE przed Bossem).
Przyzwanie mobów
Na 90%, 50% i 10% HP Boss podniesie swoją broń przyzywając 2 moby i dając każdej osobie w party debuff.
Pierwszy mob (warrior): gdy się pojawi zacznie szarżować na kogoś z party, dlatego jak najszybciej należy użyć na nim podwójnego CC. Gdy na ekranie pojawi się napis w stylu „chroń bossa”, mob zacznie bić się po piersi i rzuci AOE na całe pomieszczenie. To AOE daje stun, dlatego ponownie trzeba użyć na nim podwójnego CC, przerywając atak.
Drugi mob (żaba): zaraz po tym jak się pojawi skoczy na osobę, która atakuje bossa. Dlatego jak najszybciej należy użyć na nim podwójnego CC. Następnie mob rzuci 4x trującymi kulkami. Da się ich uniknąć przy użyciu bloka lub skilli dających odporność na ataki z dystansu.
Oba moby trzeba zaatakować zaraz po tym jak się pojawią, aby nie skoczyły na Destroyera/Blade Dancera, który trzyma Bossa.
Po przyzwaniu dwóch mobów Boss użyje lasera na osobie trzymającej aggro i rzuci 4x w losowe osoby z party (pociski da się zablokować). Następnie Boss wykona 5x AOE, które zadaje bardzo duży damage osobom posiadającym debuff.
Zabicie dwóch mobów usuwa debuff z party, dlatego musicie postarać się zabić je jak najszybciej. Aby to ułatwić Destroyer lub Blade Dancer powinni podnieść Bossa i trzymać go jak najdłużej. Jeśli nie macie w party osoby, która mogłaby go podnieść, możecie przytrzymać go na ziemi (Kung Fu Master, Summoner) lub podrzucać w powietrze (Blade Master). Ewentualnie możecie odpuścić trzymanie Bossa i skupić się na jak najszybszym zabiciu mobów. To też powinno zadziałać :)
Jak tylko Boss skończy wykonywać AOE można na nim użyć podwójnego CC. Jeśli nie uda się Wam zabić mobów po AOE, Boss zaabsorbuje ich życie (lecząc się) i dostanie buff do ataku.
Sfery
Na 70% i 30% HP Boss przyzwie kulę. Etap ten dzieli się na dwie fazy – potrójny skok oraz poruszające się sfery.
Potrójny skok
Boss skoczy na osobę, która znajduje się najdalej, a następnie wykona AOE na całe pomieszczenie. Użyjcie na nim podwójnego CC zaraz po skoku i tuż przed AOE. Jeśli nie uda się Wam tego zrobić Boss skoczy ponownie i stworzy jeszcze jedną sferę. Z kolei jeśli podwójne CC zadziała, Boss zacznie szarżować na losową osobę z party. W tym momencie ktoś musi stanąć mu na drodze i zablokować szarżę. Boss powtórzy tę sekwencję jeszcze 2 razy, za każdym razem zwiększając prędkość szarży.
Dodatkowa informacja – pamiętajcie o tym, aby podczas tej fazy nie podnosić/łapać Bossa. W przeciwnym wypadku skoczy jeszcze raz.
Poruszające się sfery
Po fazie z potrójnym skokiem Boss wskoczy na środek pokoju, a stworzone wcześniej kule zaczną się poruszać po całym pomieszczeniu i trzeba je zablokować w ciągu 15 sekund. Osoba, która zablokuje taką sferę zostanie zamrożona. W tym samym czasie Boss rzuci 8 pocisków, celując w losowe osoby z party.
Jeśli nie uda się Wam zablokować kulek, wybuchną robiąc duży dmg i dając knock back, a także uleczą Bossa i dadzą mu buff do ataku.
3 Boss – Zakhan
Przed rozpoczęciem walki musicie upewnić się, że macie:
- aktywne skille do ucieczki ([TAB] itp.),
- Assassina lub Summonera w party, aby mogli w odpowiednim momencie dać wszystkim niewidzialność.
100% – 90% HP (normalne ataki)
Na początku Boss wykona serię zwykłych ataków:
- 3x AOE przed Bossem – można zablokować, daje kd,
- lewy/prawy zamach,
- prawie 360° AOE – nie można zablokować, daje knock back,
- teleport, a następnie „długie” AOE – zadaje bardzo duży dmg,
- teleport, a następnie duże AOE przed Bossem – nie da się przerwać,
- Boss przez chwilę odpoczywa na ziemi, a następnie odkręca się w kierunku osoby z aggro – daje daze.
90% HP (tryb 1)
Boss przeteleportuje się do losowej lokalizacji i prawie wszystkie osoby z party powinny stanąć przed Bossem. Jedynie osoba, która ma być zaznaczona powinna się oddalić jak najbardziej (Boss zaznacza osobę, która jest najdalej od niego). Po „zaznaczeniu” osoba ta powinna dołączyć do reszty party. W tym momencie Boss podniesie swoje ramie i rzuci na zaznaczoną osobę skill, którym jest AOE o promieniu 5m. Wszystkie osoby z party muszą się znaleźć wewnątrz tego okręgu, a Assassin lub Summoner powinien użyć skilla dającego całemu party niewidzialność.
Dla ułatwienia posłużę się specjalnymi oznaczeniami:
- M – zaznaczona osoba (może być nią każdy, zazwyczaj jest to osoba atakująca z dystansu lub ktoś posiadający block),
- PI – osoba dająca niewidzialność (Summoner lub Assassin).
M powinien wykonać jedną z następujących czynności:
- powinien ciągle atakować Bossa i wyjść z niewidzialności w 0,5 sekundy,
- powinien użyć blocka, aby zablokować damage z okręgu i w ten sposób uniknąć przejścia w niewidzialność,
- użyć [SS] aby wyskoczyć z AOE i uniknąć dostania hita.
Pozostałe osoby z party muszą przestać atakować Bossa, aby jak najdłużej utrzymać niewidzialność.
Następnie Boss wystrzeli 4 pociski w osobę, która nie ma niewidzialności. W związku z tym, że Boss zaznaczając M dał mu/jej odporność na swoje pociski, M powinien być jedyną widzialną osobą w pomieszczeniu. Pozostałe osoby z party powinny zaatakować Bossa, gdy ten zacznie strzelać. Jednakże musicie pamiętać o tym, aby stać blisko M . Dzięki temu dostaniecie buff (trwa 2 minuty i daje 20% więcej ataku) oraz zostaniecie przywiązani do ziemi, co da Wam odporność na nadchodzący atak AOE. Gdy buff się skończy zostaniecie osłabieni na 8 sekund, a w międzyczasie Wasze HP będzie spadać. Dlatego musicie odnawiać ten buff poprzez późniejsze ataki Bossa.
Lista potencjalnych błędów, która może spowodować wipe:
- PI nie użyje skilla do przejścia w niewidzialność podczas 5m AOE,
- M nie pozbędzie się niewidzialności na czas,
- M pozbędzie się niewidzialności, ale inna osoba z party zaatakuje Bossa pozbywając się swojej niewidzialności zanim Boss rzuci pociskami,
- ktoś użyje np. [SS] oddalając się od M. Co za tym idzie nie otrzyma buffa oraz nie zostanie przywiązany przed AOE.
Grab
Zakhan wróci do wykonywania normalnych ataków oraz dojdą kolejne:
czarny okrąg > więzienie > czarny okrąg > grab > …
Pomiędzy tymi skillami Boss będzie wykonywał normalne ataki.
Czarny okrąg : Boss przywoła czarny okrąg (daje knock back oraz zadaje duży damage), którego można bardzo łatwo uniknąć.
Więzienie : Boss przyciągnie wszystkich do siebie. Wszystkie osoby w party powinny użyć np. [TAB], aby uciec i osłabić Bossa, anulując jego skille. Jeśli nie uda się Wam tego zrobić Boss wykona AOE i zabije całe party. Niestety przyciągnięcia nie da się uniknąć poprzez i-frame, dlatego musicie oszczędzać swój [TAB]. Jeśli nie chcecie używać [TAB] jest jeszcze jedna opcja – Destroyer może uniknąć tego dzięki Emberstomp (Stage 2 Tier 5) i wykonać podwójne CC na Bossie.
W nowej wersji instancji Więzienie nie może zabić całego party, ale podniesienie Bossa może pomóc z dpsem.
Grab : M powinien oddalić się od grupy. Zakhan złapie osobę, która jest najdalej (w tym przypadku będzie to M ). Jeśli macie np. Force Mastera w party, powinien w tym momencie zamrozić M , aby uniknął wyrzucenia i obrażeń. Pamiętajcie o tym, aby nie przerywać tego ataku Bossa. Dzięki temu buff przejdzie na Bossa i zada mu bardzo duży dmg (podobnie było w Desolate Tomb).
Gdy stoper nad głową Bossa (otrzymany z przetransferowanego buffa) osiągnie 20 sekund, Zakhan przeteleportuje się na środek pomieszczenia i użyje Więzienia, a następnie Grab’a. W tym momencie PI powinien stanąć jak najdalej od Bossa, aby Zakhan zaabsorbował jego buff. Jeśli będziecie mieli wystarczająco wysoki dps, drugi grab nie będzie miał miejsca.
Powyższe ataki powtarzają się pomiędzy wszystkimi specjalnymi trybami.
70% HP (tryb 1)
Gdy HP Bossa spadnie do 70%, Boss zacznie wykonywać ataki z trybu 1 (tak jak na 90%).
50% HP (tryb 2)
Podczas tego trybu Boss zaznaczy dwie osoby, zamiast jednej. Osoba, która znajdzie się najdalej jest fałszywym M , a ta która jest druga w kolejności będzie prawdziwym M . W skrócie:
- fałszywa M – osoba, która jest najdalej,
- prawdziwa M – osoba, która jest ciut bliżej niż fałszywa M .
Jak zwykle Boss złapie osobę, która jest najdalej (fałszywa M ). W tym momencie M nie powinien stać w pobliżu łapanej osoby, ponieważ Grab to AOE i całkiem możliwe, że Boss złapałby dwie osoby. Gdyby tak się stało buff zniknie z M i w efekcie podczas kolejnego specjalnego ataku będzie wipe.
W momencie, gdy Boss będzie łapał zaznaczoną osobę, pozostali członkowie party muszą stanąć za Bossem.
Po złapaniu i wyrzuceniu fałszywego M , Boss wyceluje w prawdziwego M i wykona 5m AOE. Dlatego fałszywy M powinien jak najszybciej dołączyć do całego party. Podobnie jak wcześniej, PI powinien użyć skilla dającego niewidzialność, a M powinien pozostać widoczny.
30% i 10% HP (tryb 3)
Gdy HP Bossa spadnie do 30% i 10%, Boss zacznie wykonywać ataki z trybu 1 lub 2. Co za tym idzie fałszywy i prawdziwy M powinni reagować szybko, aby znaleźć się w odpowiednim miejscu i w odpowiednim czasie. Możliwe są trzy scenariusze:
1 scenariusz:
- Boss zaznacza osobę, która jest najdalej,
- Boss łapie (grab) osobę, która jest najdalej,
- Boss zaznacza 2 najdalszą osobę.
Podsumowanie : 2 najdalsza osoba = prawdziwy M .
2 scenariusz:
- Boss zaznacza osobę, która jest najdalej,
- Boss łapie 2 najdalszą osobę.
Podsumowanie : najdalsza osoba = prawdziwy M .
3 scenariusz:
- Boss zaznacza osobę, która jest najdalej,
- Boss nie łapie nikogo.
Podsumowanie : najdalsza osoba = prawdziwy M .
Pamiętajcie o tym, że nie możecie stwierdzić kto jest prawdziwym M , a kto nie, dopóki Boss kogoś nie złapie.
Drop
SOUL SHIELD | CZĘŚĆ | STATYSTYKI |
---|---|---|
![]() Ebondrake Soul Shield Z Ebondrake Citadel |
1 |
HP 2710 | 3290 | 3870
Accuracy 210 | 255 | 301 Do tego jedna ze statystyk:
Maksymalna fuzja: +215 |
2 |
HP 2840 | 3440 | 4050
Accuracy 220 | 267 | 315 Do tego jedna ze statystyk:
Maksymalna fuzja: +225 |
|
3 |
HP 2960 | 3600 | 4230
Evasion 230 | 279 | 329 Do tego jedna ze statystyk:
Maksymalna fuzja: +235 |
|
4 |
HP 3090 | 3760 | 4420
Defense 240 | 291 | 343 Do tego jedna ze statystyk:
Maksymalna fuzja: +245 |
|
5 |
HP 3350 | 4070 | 4790
Evasion 260 | 316 | 372 Do tego jedna ze statystyk:
Maksymalna fuzja: +266 |
|
6 |
HP 6180 | 7510 | 8830
Do tego jedna ze statystyk:
Maksymalna fuzja: +276 |
|
7 |
HP 3610 | 4380 | 5160
Block 280 | 340 | 401 Do tego jedna ze statystyk:
Maksymalna fuzja: +286 |
|
8 |
HP 3740 | 4540 | 5340
Critical 290 | 352 | 415 Do tego jedna ze statystyk:
Maksymalna fuzja: +296 |
|
Bonus |
3 części - AP +7
5 części - Critical Damage +12% 8 części - Piercing +284 Maksymalna fuzja: +2044 |
Źródło: link .